Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu

Budowa węzła integracyjnego w Kościerzynie połączona z rewitalizacją i adaptacją dworca kolejowego oraz utworzeniem komunikacji zbiorowej w Powiecie Kościerskim

Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Budowa węzła integracyjnego w Kościerzynie połączona z rewitalizacją i adaptacją dworca kolejowego oraz utworzeniem komunikacji zbiorowej w Powiecie Kościerskim” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Budowa węzła integracyjnego w Kościerzynie połączona z rewitalizacją i adaptacją dworca kolejowego oraz utworzeniem komunikacji zbiorowej w Powiecie Kościerskim

Artykuł

Grafika przedstawia loga organizacji europejskich oraz herb urzędu marszałkowskiego

Budowa węzła integracyjnego w Kościerzynie połączona z rewitalizacją i adaptacją dworca kolejowego oraz utworzeniem komunikacji zbiorowej w Powiecie Kościerskim

  1. Informacje podstawowe:

Projekt finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 9. Mobilność Działanie 9.1. Transport miejski Poddziałanie 9.1.2. Transport miejski.

Lider Projektu: Gmina Miejska Kościerzyna

Partner Projektu: Gmina Kościerzyna

Okres realizacji projektu: 03.04.2017 – 14.06.2024

Obszar realizacji projektu: teren Miasta Kościerzyna i Gminy Kościerzyna

  1. Cel projektu

Głównym celem projektu była poprawa systemu transportowego Kościerzyny poprzez utworzenie węzła komunikacyjnego integrującego transport indywidualny (rower, samochód) i zbiorowy (autobus, kolej). Rozwój systemu transportowego poprzez utworzenie węzła komunikacyjnego w Kościerzynie zdecydowanie poprawił jakość systemu transportowego regionu. Inwestycja wpłynęła na usprawnienie połączeń, zapewniła efektywne skomunikowanie Kościerzyny z pozostałą częścią województwa pomorskiego, co pozwoliło na zwiększenie płynności i przyspieszenie ruchu, likwidując tym samym problem zatorów drogowych. Wszystkie czynniki opisane powyżej przyczynią się w dłuższym okresie czasu do osiągnięcia celu nadrzędnego, jakim jest poprawa spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego w województwie pomorskim. Dodatkowo realizacja inwestycji przyczyni się do redukcji emisji CO2.

  1. Zakres projektu

Projekt realizowany był w czterech etapach:

Etap I – konserwacja, rewaloryzacja i adaptacja zabytkowych obiektów Zespołu Dworca Kolejowego w Kościerzynie obejmuje działania w:

- budynku dworca PKP,

- budynku magazynowym – przystającym do ścian budynku dworca PKP,

- budynku toalet.

W budynku zlokalizowano funkcje kulturalne, muzealne, wystawiennicze, edukacyjne, usługowe (część restauracyjna) oraz funkcje komunikacyjne (kasa biletowa PKP i poczekalnia dla pasażerów). Zakres prac objął m.in.: remont ścian, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, posadzek, stropów, wymianę i wykonanie odpowiednich instalacji.

Etap II – zagospodarowanie terenu węzła integracyjnego objęło budowę parkingu typu Park&Ride dla samochodów osobowych (w tym dla pojazdów osób niepełnosprawnych), motocykli i rowerów oraz przystanków autobusowych.

Etap III – budowa linii transportu rowerowego na odcinkach: Kościerzyna – Skorzewo, Kościerzyna – Sarnowy, Kościerzyna – Dobrogoszcz oraz Kościerzyna – Wielki Klincz o łącznej długości ok. 15,077 km.

Etap IV – zakup taboru autobusowego.

W ramach projektu zrealizowano również tzw. instrument elastyczności - kampanię informacyjno-promocyjną promującą transport zbiorowy i niezmotoryzowany.

  1. Efekty projektu

Produkty projektu:

- 1 wybudowany zintegrowany węzeł przesiadkowy

- 1 wybudowany parking typu Park&Ride

- 5 zakupionych jednostek taboru pasażerskiego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej

- 15,077 km wybudowanych linii transportu rowerowego

 

Bezpośredni rezultat projektu:

- 285.435 pasażerów publicznego transportu zbiorowego korzystających rocznie z infrastruktury/taboru objętych wsparciem

  1. Montaż finansowy projektu

Całkowita wartość realizacji zadania: 42 983 762,57 zł

Wartość kwalifikowana zadania: 34 065 427,43 zł

Wartość niekwalifikowana zadania: 8 918 335,14 zł

Całkowita wartość realizacji zakresu Miasta Kościerzyna: 29 587 961,64 zł

Całkowita wartość realizacji zakresu Gminy Kościerzyna: 13 395 800,93 zł

Dofinansowanie do całości realizacji: 28 628 230,83 zł

Dofinansowanie do zakresu Miasta: 17 283 322,21 zł

Dofinansowanie do zakresu Gminy: 11 344 908,62 zł

Stopka mapa

Dane kontaktowe

Gmina Miejska Kościerzyna
3 Maja 9/a, 83-400 Kościerzyna
Tel.: 58 6802300 E-mail: urzad@koscierzyna.gda.pl
NIP: 591-15-66-370

Numer rachunku bankowego

13 8328 0007 2001 0008 0884 0024 

Godziny pracy urzędu

Poniedziałek - 7:30 do 15:30
Wtorek - 7:30 do 15:30
Środa - 7:30 do 15:30
Czwartek - 7:30 do 15:30
Piątek - 7:30 do 15:30

Newsletter
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.